thinking

Boeksecties

Hees, S. van, Wanka, A., & Horstman, K. (2021). Making and unmaking ageing-in-place: Towards a co-constructive understanding of ageing and place. In Paine, Alexander, Marshall, Barbara L., Martin, Wendy, Neven, Louis (Ed.), Socio-gerontechnology. Interdisciplinary critical studies of ageing and technology (pp. 133–146). Routledge.
Vries, G. de, Horstman, K., Allouche, S., Goffette, J., Marzano, M., Harris, R., … Wyatt, S. (2020). Genetics from laboratory to society. Societal learning as an alternative to regulation. In Webster, Andrew & Wyatt, Sally (Eds.), Health, Technology and Society. Critical inquiries (pp. 91–105). Springer.
Olga Ustyuzhantseva, Olga Zvonareva, Klasien Horstman, & Evgenyia Popova. (2020). Seeds of Success in Dutch-Russian collaboration: The case of higher education capacity building project. In Balbachevsky, E., Cai, Y., Eggins, H., & Shenderova, S. (Ed.), Building Higher Education Cooperation with the EU: Challenges and Opportunities from Four Continents. Leiden: Brill.
Zvonareva, O., & Horstman, K. (2018). Introduction. Dealing with Multiple Uncertainties in Post-Soviet Health, Technologies, and Politics. In O. Zvonareva, E. Popova, & K. Horstman (Eds.), Health, Technologies, and Politics in Post-Soviet Settings. Navigating uncertainties (pp. 1–34). Springer.
Lecluijze, I., Penders, B., Feron, F., & Horstman, K. (2016). Scripted collaboration: digitalisation of care for children. In Pender, Bart, Vermeulen, Niki, & Parker, John N. (Eds.), Collaboration across health research and medical care. Healthy collaboration (pp. 123–146). Routledge.
Horstman, K. (2015). Struggling with science and democracy: Public health and citizenship in The Netherlands. In Huisman, Frank & Oosterhuis, Harrie (Eds.), Health and Citizenship: Political Cultures of Health in Modern Europe (pp. 191–208). Routledge.
Akrong, L., Horstman, K., & Arhinful, D. K. (2014). Informed consent and clinical trial participation: perspectives from a Ghanaian community. In Engel. N., Hoyweghen, I. van, & Krumeich, A. (Eds.), Making Global Health Care Innovation Work. Standardization and localization. (pp. 17–39). Palgrave MacMillan.
Horstman, H., Klasien, Knibbe, Mare, & Vries, Marten de. (2013). Bianca in de buurt. Bricolage van een participatief project in de geestelijke gezondheidzorg. In Dedding, C. & Slager, M. (Eds.), De rafels van participatie in de gezondheidszorg. Van participerende patiënt naar participerende omgeving (pp. 182–198).
Horstman, K. (2013). Patat, shoarma en zuurvlees. De snackbar en de sociale infrastructuur van de stad. In Bestemming gewijzigd. Moderniteit en stedelijke transformaties. (pp. 238–249). Rotterdam: Platform P.
Lecluijze, I., Penders, B., Feron, F., & Horstman, K. (2013). Innovation and justification in public health: The introduction of the child index in the Netherlands. In Strech, D., Hirschberg, I., & Marckmann, M. (Eds.), Ethics in Public Health and Health Policy. Concepts, Methods, Case Studies. (pp. 153–173). Springer International.
Horstman, Klasien. (2011). De stem van ouders. In Lame, Jos (Ed.), Spookrijders in de zorg. Pleidooi voor gezondheidszorg zonder meldplicht, privacyschending, afbraak van insituties, en zonder megalomane systemen (pp. 27–29). Eburon.
Horstman, Klasien. (2010). Experts en hun publiek: over vertrouwen, achterdocht en dialoog. In Steenbergen, Jim van & Bakker, Catharina Th. (Eds.), Het leeft onder de bevolking. Maatschappelijke aspecten van infectieziektenbestrijding vroeger en nu (pp. 83–93).
Horstman, K., & Houtepen, Rob. (2008). Vertrouwen, sturen of leren. Een pragmatisch filosofisch perspectief op ‘goed professioneel werk.’ In Wolde, H. ten & Zomer, Y (Eds.), Goed Werk (pp. 110–129). Universiteit voor Humanistiek.
Horstman, K. (2008). Moet alles wat kan? In T. Wiersma (Ed.), Bijblijven. Preconceptionele advisering, diagnostiek en neonatale screening (pp. 64–72).
Horstman, K. (2008). Lifestyle, genes and cholesterol: new struggles about responsibility and solidarity. In G. de Vries, Gerard de & Horstman, Klasien (Eds.), Genetics from laboratory to society. Societal learning as an alternative to regulation (pp. 64–89). Springer.
Vries, G. de, & Horstman, K. (2008). Learning from the work that links laboratory to society. In Vries, Gerard de & Horstman, Klasien (Eds.), Genetics from Laboratory to Society. Societal learning as an alternative to regulations (pp. 171–190). Springer.
Horstman, K., & Smand, C. (2008). Detecting familial hypercholesterolaemia: escaping the family history? In Vries, Gerard de & Horstman, Klasien (Eds.), Genetics from Laboratory to Society. Societal learning as an alterantive to regulation (pp. 90–117). Springer.
Sjoerd Kooiker, & Koos van der Velden (Eds.). (2007). Van sturen naar leren. Een gesprek met Klasien Horstman en Rob Houtepen. In Een nuchtere kijk op gezond gedrag. Vier thema’s voor gezondheidsbevordering (pp. 35–43). Den Haag: Sociaal en Cultureel Planbureau.
Horstman, Klasien. (2006). From laboratory to practice. Learning about normative issues in regenerative medicine. In Doorn, M. (Ed.), Converging technologies. (pp. 134–155). The Hague: STT Netherlands Study Centre for Technology Trends.
Vos, R., Houtepen, R., & Horstman, K. (2005). Evidence-based medicine and power shifts in health care systems. In Meulen, R. ter, Biller-Andorno, N., & Lenk-Lie, C/ (Eds.), Evidence-based Practice in Medicine and Health Care. A discussion of ethical issues (pp. 17–23). Heidelberg: Springer Verlag.
Horstman, K. (1995). Het (vrouwelijk) lichaam en het beeld. In Vrouwenstudies in de jaren negentig. Een kennismaking vanuit verschillende disciplines (pp. 109–134). Bussum: Coutinho.
Horstman, Klasien. (1988). Victoria Welby, a moralistic pragmatist. In Heijerman, Eric & Schmitz, H. Walter (Eds.), Significs, Mathematics and Semiotics. The Signific Movement in the Netherlands. (pp. 79–88). Munster: Nodus Publikationen.